Varför blir jag inte förvånad?

Mitt sista inlägg handlade om Nellys sjukhusbesök.
Odlingen på urinprovet skulle ta 3 dagar så idag tyckte jag att det verkligen borde kommit ett svar.
Eftersom att ingen hört av sig så kontaktade jag barnmottagningen. Efter några timmar så ringde "våran" sköterska upp och sa att provet var borta!? Det har hänt förr och lär säkert hända igen... Men de värsta är att de inte verkar fatta varför jag sökt hjälp! Nelly kissar ofta 1-2 gånger om dagen har vi tur 3. Är det en riktigt bra dag så kan hon kissa mer men de dagarna är sällsynta.
Vi ska iaf lämna ett nytt prov och denna gång till HC. Jag sa att det kan bli svårt att få ett idag... Men sköterskan tyckte att på kvällen kissar hon väl iaf? Nä det är liksom inte så säkert.... Men imorgon på morgonen då? Ja i bästa fall svarar jag.... (Det ska vara före klockan 10 i morgon)
Då när jag sa att hon bara kissar en till två gånger frågade även sköterskan: Menar du på kvällen då? Eh, nä jag menar på hela dagen! Men det är ju jättelite!? Ja det är ju det jag tycker också och det är även därför jag vill ha HJÄLP!!! Ett normalt barn ska kissa 5-6 gånger om dagen får jag veta.. Tror ni att jag känner mig lugn och nöjd nu???
Knappast! Den här gången ger jag mig INTE! Jag vill även ha ett pricktest för att få veta om Nelly tål komjölksprotein. Gluten och Laktos är ju testat och det har hon inte.

Kommentarer
Postat av: Emmy

När mira lämnade urinprov där (på barn) i somras "tappade" dom oxå bort de, dom verkar duktiga på de där stället......sen när ja åkte in t HC med hennes nya prov sa dom att ja måste ringa (stå i telefonkön) innan ja skulle få lämna in det på HC även fast dom bara skulle skicka in de till barn på remiss...så ja önskar dej lycka till Linda =)

2010-10-07 @ 19:50:47
Postat av: Emmy

När mira lämnade urinprov där (på barn) i somras "tappade" dom oxå bort de, dom verkar duktiga på de där stället......sen när ja åkte in t HC med hennes nya prov sa dom att ja måste ringa (stå i telefonkön) innan ja skulle få lämna in det på HC även fast dom bara skulle skicka in de till barn på remiss...så ja önskar dej lycka till Linda =)

2010-10-07 @ 19:51:13
Postat av: Linda

Tack för de Emmy! Lyckas de inte denna gång, ja då finns det iaf en fruktansvärt arg mamma i det här huset...

2010-10-07 @ 21:59:15
URL: http://lindasrecept.blogg.se/
Postat av: malin

Verkar ju sanslöst detta! Hur kan man slarva bort? Och flera gånger dessutom, och just när det just är problem att lissa som Nelly har...

2010-10-08 @ 14:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0