Nu är telen tillbaka=bilder igen!

Kanske det blir lite roligare att blogga igen!?
Jag har inte alls haft motivation på slutet... Ibland är det roligt och ibland inte. Roligast är dock när jag får kommentarer!:-)

Idag är det min sambos födelsedag! Tror att han haft en riktigt bra sådan faktiskt.
Det roligaste är dock att han fyller år samma dag som sin storesyrra, det ni!
Jag kände inte alls för att fixa nån vanlig tårta denna gång så jag bestämde mig för att göra smörgåstårta. Enkelt tänkte jag..
Men så enkelt blev det ju inte.;-)
Min syster är allergisk mot fisk och skaldjur så jag tänkte att jag gör en som hon kan äta och bestämde mig för att ha skinka i den.
Kom då på igår när jag skulle lägga ihop tårtorna att Tomas syrra är vegetarian. Så det var till och försöka hitta inspiration till och göra en vegetarisk liten tårta till henne oxå.. Inte lätt och jag var verkligen nervös över resultatet! Men hon åt upp nästan hela så den kan inte ha smakat pyton iaf.;-)
Så kom jag även på att min kära mor äter ju LCHF... Fixade även ihop lite joks till henne. Såg tråkgt ut men hon blev glad iaf!
Lite fikabröd fanns det förstås oxå på bordet.;-)


Den minsta skinktårtan.




Den vegetariska som innehöll mosat ägg med majonäs och karl-johansvamp-färskost. (Kom även på en klyfta fikon innan den serverades);-)



Mammas special. (Tillkom en klick majonäs också)



Den stora tåran. Innehåll samma som den lilla. Skinkröra med majonäs, creme fraiche, purjolök och kryddor.




I fredags lade jag en öl på kylning.... Men jag vill ju inte dricka det när Nellan är med/vaken.. Så ikväll fick jag chansen! Lite dåligt samvete över att det är söndag men bättre det än att Nellan behöver vara med.;-)



Skål!

Kommentarer
Postat av: Sa

2010-10-11 @ 06:36:31
Postat av: Sara

Åååå va dom såg smarriga ut =)

2010-10-11 @ 06:37:07
Postat av: Jennie

Vad skulle det göra att det är söndag när du dricker typ en i månaden....Men gott såg det ut! Fresterska där!

2010-10-11 @ 08:49:08
Postat av: Jennie

Vad skulle det göra att det är söndag när du dricker typ en i månaden....Men gott såg det ut! Fresterska där!

2010-10-11 @ 08:49:46
Postat av: Linda

Sluta amma så kan jag bjussa dig på en också!;-)

2010-10-11 @ 09:43:45
URL: http://lindasrecept.blogg.se/
Postat av: Helen

Vilka fina tårtor! Gott på vegetarisk är avokado och tångkaviar.

2010-10-12 @ 12:24:56
URL: http://deppochpeppochhopp.blogspot.com/
Postat av: Linda

Tack Helen! Tror dock inte att det skulle vara ok med kaviar.. Avocado var jag lite inne på men blev inte det. Tack för tips iaf!

2010-10-12 @ 12:58:47
URL: http://lindasrecept.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0