En sån hemsk morgon..

Nelly och jag rök ihop rätt rejält tyvärr....
Det började med att hon inte skulle ha någon frukost. Det första hon brukar säga när hon vaknar är att nu är det frukost! Men idag var det inte så då..

Det är fyra dagar sedan Nelly bajsade och jag tog fram medicinen som ska in i rumpan.. Den ska ju förstås INTE hon ha! (Hon vann):-(
Efter ett tag kommer hon iaf och sätter sig vid frukostbordet och tar fram en smörgås. Hon sa även att hon skulle ha sån medicin som hon dricker. Jag blandar i ordning den och vänder mig om.. Då håller hon på kladdar med smöret som bäst.
Jag hjälper henne bre klart smörgåsen och sätter mig ner för att äta... Men det är inte många sekunder åt gången jag får sitta ner... Hon kom även på att hon skulle ha messmör på smörgåsen så jag trycker ut det åt henne och ska hjälpa henne att bre ut det oxå.. Men DÄR gick tydligen gränsen ska ni veta! Argare/ledsnare unge får man leta efter....
Grinig mamma som jag var betette jag mig som en skit.....
Höjde rösten och sa "fixa det själv då! mamma kan ju lika gärna fösvinna!"
Det stackars barnet blev ju inte ett dugg lugnare/gladare så klart.....
Kom på hur dumt jag betett mig. Tar henne i min famn för att trösta och berätta att mamma ska stanna här med dig och du vet ju att jag älskar dig!
Förlåt jag betette mig jätte dumt åt...
Det tog ett bra tag innan Nelly lugnade sig och nån smörgås åt hon förstås inte.
Istället lyckades jag lura i henne en banan och lite fil.

När vi sedan gör oss klar för dagis blir Nelly arg igen.. Hon ska ha mina vantar..... (Där fick hon som hon ville)
Hon öppnar dörren och står och slår den mot trappräcket. Så då är vi osams igen... Kommer iaf iväg med bilen och väl framme vid dagis blir hon sur IGEN!
Hon ska minsann inte på dagis. Hon och Hilma ska till skolan och det där var ju minsann inte skolan utan dagis!
Hon lugnade sig igen och vi gick in. Där hade någon byggt en koja så Nelly försvann in i den och sa hej då. Hilma skulle komma en timme senare fick hon höra och sen hoppas jag att hon varit på bättre humör.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Nejmen är det fler som har en "3-åring" i huset;-)

2010-10-22 @ 11:48:59
URL: http://huskysens.blogspot.se
Postat av: Anonym

herregud, är det så där man ska ha det sen....

2010-10-22 @ 13:56:37
Postat av: Linda

Jo tack för treåring.... Hon har nog haft sin treårstrots färdigt när hon blir tre hoppas jag!

2010-10-22 @ 14:29:31
URL: http://yramamman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan nästan gissa mig till att den anonyma är Malin?;-)

2010-10-22 @ 14:30:17
Postat av: Anonym

Kan nästan gissa mig till att den anonyma är Malin?;-)

2010-10-22 @ 14:30:27
Postat av: malin

ja, det klart det är...

2010-10-22 @ 17:52:38
Postat av: Katarina B

Var inte så säker du, Eloise började innan hon fyllde och det håller i sig än:-P

2010-10-22 @ 21:26:14
URL: http://www.huskysens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0