Allt möjligt

Som jag skrev igår så kom syrran på besök!
Det blev inte bara en fika vi sågs över.;-) De kom på att de skulle passa glassbilen så jag sa att de kunde få mat hos oss. Det jag inte tänkte på var att jag inte har så mycket ägg nu för tiden... Jag som sa att vi skulle äta räkpaj och grönsakspaj.. Fick skynda mig till affären! Tog syrrans bil eftersom att den stog ivägen för våran och så tänkte jag att det kunde vara skoj att provköra. Det va det inte! Var för för sjutton som att köra en halv lastbil! Parkerade längst bort på parkeringen, säkrast så kände jag.;-) När jag skulle åka hem fick jag ett nytt problem... Bilden växlade inte och det är en automat..:-/ Hade lyckats få till manuell växling utan att veta om det. Men jag lyckades växla och ta mig hem men det var nog lite halvskoj att se min körning. Haha!

Väl hemma igen sprang syrran och jag om varann i köket. Gick rätt bra ändå, tror vi lyckades rotera åt samma håll. Det blev iaf ingen kollision.;-)
Blev desto trängre när alla skulle äta och sedan fika lite igen.. Åtta pers i vårt kök är ungefär 5 för mycket........
Men finns det hjärterum så finns det stjärterum heter det ju så fint.;-)

Idag skulle jag städa medan Nelly var på dagis. Gick ju lite si så där med det. Jag har iaf plockat ihop lite och dammsugit. Skulle behöva storröja men det finns inge tid/energi/ork/plats för att få till det... Suck!

Strax blir det hämtning av Nellan sedan avfärd mot Falun! Ska hälsa på Ullis medan Tomas åker till Grycksbo och köper grindar till kossora.
Tänk att de får det så stort, fint och nyrustat och inte jag!? Fast det är de värda de fina djuren.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jaså, var det inget kul att köra vår bil?! Haha

2010-10-22 @ 18:16:08
Postat av: Linda

Nja... Den va lixom lite "klumpig".;-)

2010-10-22 @ 21:00:25
URL: http://yramamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0