Mysiga dagar

Igår var Nelly och jag på tomtekväll på Nymmenåsens fäbod!
Tänka sig så mysigt och stämningsfullt det var med all snö.
Jag var smart nog och tog med mig en bob som jag kunde dra Nelly på.;-)
Önksa jag hade en riktigt bra kamera så att jag hade kunnat visa er lite fina bilder från kvällen igår.

Först gick vi in i stugan nere på hembygdsgåren för att vänta in grannarna. Där fick Nellan prova sin lycka i fiskedammen.;-) Kostade bara en tia och var riktigt bra saker hon fick. Hon fick en tandborste, äpple, tuggummi med tatuering, plåster i ett "händigt" etui, reflex och en målarbok med små kritor.

Sedan gick vi den slingriga, smala stigen upp till stugorna. Den var upplyst av marchaller och lyktor.
Den första stugan vi gick in i blev barnen bjudna på tomtegröt.
När vi sedan var på väg till nästa stuga bjöds det på glögg som värmdes över öppen eld. Pepparkaka fick vi oxå.
Tomten var en riktigt trevlig prick och Nelly pratade med både tomtemor och tomtefar! Hon fick en Tom & Jerry påse av tomten och tackade. Någon kram ville hon inte ge honom.

Tomten och Nelly gjorde upp om att hon skulle ge honom nappen nästa gång de ses på julafton.:-)

När vi sedan var på väg hem blev vi bjudna till grannarna på tacos! Jättegott var det verkligen och trevligt att umgås lite.
Tomas har ägnat de senaste dygnen åt att ploga snö.. Men han fick mat efter att Nellan och jag åkt hem.

Idag lördag har vi varit på julskyltning. Fick med mig en kompis, trevligt blev det!
Oj vad jag känner julstämning efter dessa dagar.

Nelly har haft det lite jobbigt idag.. Hon hade hört att kusinerna skulle på badkalas.. Så det skulle ju så klart hon oxå..... Fick höra det i några timmar.;-)
Nästa motgång var i Sandviken. På torget delade tomten ut reflexer till de barn som gav honom en teckning. Det visste inte jag om så Nelly hade ju ingen teckning med sig... Oj, oj vad jag tyckte synd om henne när den lilla underläppen visade sig.:-(
Hon ville förstås åka hem och göra en teckning och åka tillbaka till tomten.:-/
Men när vi senare skulle handla på Ica så hittade vi en reflex så jag lät henne ta den. Rätt eller fel? Jag vet inte..

Brevid Ica så finns Mc Donalds... Så Nelly berättade att: Jag inte stor nu, jag ha burgare!
Så, så fick det bli! Klockan var ju så mycket innan vi åkte hemåt.
Men för att även Tomas skulle få lite mat i magen så tog vi driven. Rätt pinsamt att fönstret frysit fast...
Här kom nästa motgång.. Nelly skulle ju äta DÄR!
Men, men vi tog oss hem och fick äta ljummen/kall mat med "pappan".

En sista motgång blev det när jag sa ifrån när hon "hängde" på strykbrädan när jag strök gardiner... Stackars liten blev jätteledsen.:-(
Men vi pratade om det och gosade lite och sen var det bra igen!

Mitt älskade lilla barn! Gud vad det gör ont att se när hon blir ledsen på riktigt.

Kommentarer
Postat av: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Får man äta hamburgare när man inte är stor? :) Eller var det för att hon skulle växa på sig lite? :)



Låter som att ni haft en toppentrevlig helg i alla fall!

2010-11-28 @ 23:38:59
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com
Postat av: Hella

Vad mys jag hade också viljan att åka till nymmensåsen men vi hade två kalas att gå på. Kram

2010-11-30 @ 12:53:20
URL: http://www.metrobloggen.se/heella

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0