Kalasdag!

Kalasdag på det sättet att det varit en bra dag men även för att vi varit på kalas!

Nelly och jag var hem till Hilma, Nellys dagiskompis.
Väldigt trevligt både för Nelly och mig!
Vi fick fika och så lekte barnen och Nelly stortrivdes! I det hemmet fick man nog göra i stort sätt vad man ville.;-)
De fick hoppa i säng/soffa, leka och stöka till.;-) Men det bästa av allt tror jag Nelly tyckte, det var att måla! De hade ett helt hobbyrum! Så där stod Hilma och Nelly och målade efter att de andra barnen gått hem.
Hilma hade ett eget litet bord och egna färger.
När de målat färdigt var det ganska "färgade" så Hilmas mamma Eva sa att de skulle få bada!
Så de fick bada tillsammans i deras badkar med bubblor! Nelly hon mös och ville inte kliva upp!;-)

Ja det var lite från kalaset. Jag kan nästan lova att Nelly och Hilma kommer leka igen inom kort om de får möjlighet!:-)

Innan jag for iväg på kalaset hann jag med en hel del.
Bland annat så dammsög och torkade jag golven, hurra! Äntligen blev det gjort...
Bakade oxå kladdkaksmuffins som jag misslyckades med som vanligt. Aldrig blir de kladdiga....:-(

Till middag hade jag tänkt vi skulle äta stuvade makaroner och korv. Nelly hade inte ätit nå på dagis så jag tyckte det var smart att välja nåt hon alltid äter av. Men så på affären då skulle minsann Nellan ha köttbullar!!
Hon fick faktiskt sin vilja igenom men inte sjutton är det gott med köpta köttbullar. Hon åt iaf 3,5 så det var ju kanon! Själv åt jag 4.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0