Dagen som varit

I morse cyklade vi till Storvik för att handla lite. Tyvärr var det bara ica öppet så vi gick in där... Skulle köpa potatis men fy tusan, undrar om man får sälja potatis med minst en cm grodd på!?
Jag köper då inte det! Så vi fick snällt vänta tills att vårat bästa konsum öppnade och där fanns betydligt fräschare potatis!:-)
När vi kom hem stekte vi pannkaka som vi åkte med till Eltebo för att luncha med Tomas som var där och harvade. Inte så gott med kalla pannkisar men det funkar. Riktigt mysigt va det iaf att sitta på timmerstockar och äta lunch! Nellan tyckte dock att det va lite jobbigt med sällskap av myrorna till en början.;-) Hon hade även bekymmer när hon tappade mat på backen. Hihi!
Hemma igen så grejade jag med lite räkningar osv medan Nellan sov. När jag lyckats få liv i henne igen på "påta" vi i trädgårdslandet, nu ska det  grävas och fixas lite kanter sen är det nog hög tid att så lite!:-)
Fixade rätt god kvällsmat och sen gick vi till grannen på Aloe vera- party. Där trivdes Nellan hon fick ju all uppmärksamhet av tanterna och så fick hon leka med små hästar! Fika gjorde både jag och Nelly rejält.;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0