En lördag som den ska va! (nästan)

Förmiddagen höll Nelly och jag på reta gallfeber på varann här hemma....
Men iväg kom vi till slut på en promenad. Vi gick till Storvik där vi köpte en blomma åt Cissi som fyller 29 år idag.
Efter en hejdundrande lunch som bestod av korv med bröd fick jag RIDA!!
Förresten så åt Nelly och jag efterrätt oxå.;-) Blev ju kvar igår...
Leta ridkläder och det gick inge vidare.. Hittade hjälmen iaf!
Men så fick jag hjälp av Tomas och leta och då fann han mina ridbyxor!
Damma av skorna lite och sen iväg!
Tjohoooo! Äntligen som jag längtat efter att rida!!!
Borsta och fixa häst med allt va det innebär, inte van ju...;-)
Kan säga att allt va ovant.
Lite mer klassiskt stuk på utrustning mot för jag varit van vid.. Kan oxå säga att det va viss skillnad på och rida travare mot quarter.;-)
Men det va så roligt och riktigt fint ridväder!!
Men imorgon blir det nog inte lika skoj.. Troligtvis en grym träningsvärk då.
Tog det iaf lugnt, mest skritt och lite trav.

När jag kommit hem blev det matlagning, biffstroganoff och ris. Känner mig händig när jag fick till 2 olika maträtter av samma köttbit!
En dusch och sen till Cissi på kalas, där bjöds det på smörgåstårta och windsorkaka!
Nu hemma och trött i hela kroppen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0