Svammel

Svammla är jag bra på minsann...;-)
Blev ju inge bloggade igår så nu blir det lite info om vad som hänt.
Tog med mig syster för att handla på Maxi igår. Båda hade pantflaskor med. Jag hade hela kundvagnen full.
Vi träffade på Lisa och Anna vid ingången. När syrran hade dragit kortet i den där terminalen gick hon iväg och så drog jag mitt för att se vad de va för erbjudanden. När jag tittar upp är syrran borta!? Kollade runt men såg henne inte... Gick in i butiken och träffade på Lisa igen, frågade om hon sett va syrran tog vägen? Hon trodde att syrran gått och pantat.;-) Eh, just det... Det skulle ju jag oxå göra..... Fan! Snacka om att göra bort sig jämt och ständigt. Där stod jag då med vagnen full av pantflaskor och måste smita förbi i kassan för att gå ut och panta! Ja, ja, Lisa fick sig ett gott skratt iaf.;-)
När jag gjort klart med flaskorna (som så klart också krångla) gick jag in i affären igen och började handla efetr min rätt långa lista. Så här i efterhand kan jag förstå att de kan bli rätt långa listor trots att det inte blir så mycker med hem..... Skriver man samma sak flera gånger så blir ju listan rätt lång.....

Bjöd syrrans familj på kvällsmat igår.
Trodde att det skulle gå riktigt smidigt eftersom att köttet va klart och vi på förmiddagen hade bestämt tid tillsammans. Klockan 18 skulle maten vara klar. Ja det här är inte ens kul att skriva om.... Men iaf, Nelly hade somnat sent kvällen innan och inte sovit någon middag igår. Hennes humör va inte så bra som det brukar vara. Bland annat hällde hon ut en Herman på bänken. Hon gjorde typ allt för att förstöra kändes det som... Till slut kom hon på att hon skulle lägga sig i vagnen. Det gjorde hon oxå men kom på att hon ville ha en filt. Hon ställde sig upp och ropade och när jag vänder mig om för att hämta en filt så välter vagnen! Tack o lov gick det bra men Nelly blev skraj och superledsen...:-( Sen la hon sig i sängen och somnade när klockan va 17.30.. Bra sovtid va? Tomas kom hem klockan 17.45 typ och jag sprang med hjärtat i halsgropen.. Vi hade ju planerat att sitta ute eftersom att det va fint väder på förmiddagen men det ändras ju. Men det löste sig och vi satt i carporten och åt! Så de hela slutade bra trots allt! God mat blev det oxå!! Men jag hoppas att jag kommer ihåg att jag ALDRIG mer ska utsätta mig för detta igen.... Det som bjöds va potatisgratäng, tjälknul och sallad och efter det fruktsallad med grädde och vaniljkesella! Tror alla utom syrran va rejält proppmätta! Kul när man lyckas!:-)


Kommentarer
Postat av: Jennie

Då utsätter vi dig för något värre nästa gång...

Du måste ju bjuda fler gånger för du fick ju otroligt gott betyg! Mina barn tog ju två portioner var!

2010-06-08 @ 10:01:05
Postat av: Linda

Wilma tog faktiskt 3 tror jag!? Eller va det så att hon hejda sig när hon hörde att det skulle bli efterrätt kanske?

2010-06-08 @ 12:03:29
URL: http://yramamman.blogg.se/
Postat av: Jennie Östman

Hon var på väg att ta tre men gjorde det inte!

2010-06-08 @ 12:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0