Möhippa!!!

Det här va den första möhippan jag varit med på!! Väldigt lyckad blev den, ett helt fantastiskt dygn fick vi ihop! Finns hur mycket som helst att skriva om egentligen men jag ska försöka mig på en liten sammanfattning.:-)

Jag blev sen från studentmottagningen men hann i tid ändå!
Hämtade upp Carina på vägen och sen va de full fart mot Nynäshallen!! De andra hade börjat möhippan redan i 12-tiden. Malin som hippan va för hade verkligen undanbett sig all form av möhippa.;-)
JAG LJÖG för henne att det inte skulle bli någon möhippa från min sida iaf....;-) Jag som aldrig lyckats ljuga förr!:-) (Det va till och med jag som började dra ihop en möhippa) Hehe..

Gocart:
Vi hämtade iaf upp lite människor och for mot Rörberg! Den andra bilen följde dock en annan blå volvo så de kom på villovägar.;-) Men de kom fram i skaplig tid så det va ingen fara ändå.
Vi va 8 tjejer som skulle köra gocart för första gången i våra liv! Eller jag tror att det va en som hade kört förr.
Fick på oss regnoveraller och hjälmar och blev varnade för att det va det värsta tänkbara föret för att det regnade. Vi blev lite uppskrämda och fiskörde till en början.... Men sen så!! Gasade och snurrade för fulla muggar! Till slut fick jag väl till det rätt bra med gas och broms och styrning i kurvorna.;-) Jag vann iaf den första tävlingen med snabbast varv!! Jihoo! Jag som inte alls är någon tävlingsmänniska.. Plus att det sista varvet körde jag fast ute i gräset.... Undvek att krocka med den blivande bruden och det fick jag sota för.;-)
Kan hända att Carina var bättre än mig men det vet vi inte för hennes "bil" försvann ur datorn...:-(
Nästa tävling fick vi byta bilar och då gick det inte alls lika bra för mig.... Mycket halare blev det... Tror jag slutade 4:a då på snabbast i mål. Carina blev segrare!

Efter vi kört och haft oss drog vi mot Valbo köpcentrum för att lura Malin lite... Där blev det lite tok och skoj! Lite pinigt bara att gå in på köpis helt blöt i röven.... Men det va vi ju alla efter att suttit i de blöta gocarten.

Stugan:
Sen mot Malins mammas stuga som vi lånat en natt!
Där blev det lekar/spel och tävlingar! Alkohol och skratt också såklart!:-)
Vi hade det riktigt kul och mysigt. Somnade på tok för sent.. Gick och la mig vid 2.15 men låg och pratade med min mycket trevliga sängkamrat Carina till 3.15... Sen sov vi till 5.30, då va det lågt blodsocker... Sen igen efter en liten stund.. Blev inte mycket sova men vi klev väl upp i 10-tiden nånting.
Då blev det frulle! Massa gott och jag åt så jag blev alldeles proppmätt...
Vi lekte några lekar och sen va det dags för bruden att åka och jobba... Vi stannade kvar för att städa och plocka odning.

Hamrånge:
Skjutsade hem Carina och åkte till Hamrånge för att hämta Nellan!
Hon hade skött sig exemplariskt enligt mamma och pappa, skönt att höra!
Blev inte lång stund där. Stannade i Storvik för att handla lite kvällsmat och där träffade vi massa pratsuget folk.;-)
När vi väl kom hem så hade vi främmande av våra grannar. Oförskämt nog började jag fixa mat ändå... Hade ju inte ätit mat på hela dagen och klockan var då 17. Jag frågade iaf om de ville äta med oss men de hade redan käkat.

Vin:
Jag hade köpt en flaska vin till hippan. (Ville återigen känna mig lite kvinnlig) Fick hjälp på systemet att välja. Jag förklarade att jag ville ha ett vin som inte smakade så värst mycket vin. Expediten åg lite frågande ut men jag kände mig nöjd med det hon tipsade om. Det skulle vara ett lättdrucket, sött vin med frukter i. Det hette både moserande och rosé så det kände som att det skulle bli perfekt!
Det blev det dock inte... Smakade lika mycket spya som alla andra viner... Så nu har jag "druckit" vin för sista gången, blir ju dyrt att ge bort flaskorna varje gång.;-) Tur jag hade öl med mig också så det löste sig!:-)

Kommer lite bilder här....



Utanför Valbo köpcentrum.....



Brudparets fina Tove! Hon kom på besök i stugan med sin far dagen efter festen!

Fler bra bilder hade jag visst inte rån möhippan....:-( Hoppas det finns folk som delar med sig!;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0