Julgransplundring!

Ja det va vi på i Hamrånge idag! (Hemma hos mamma och pappa)
Mycket trevligt och mysigt va de!
När vi kom bjöds det på hembakt semla och negerbollar.
Efter fikat blev det utelek och lite skoteråka, fast Nelly ville inte åka skoter..;-)
Barnen blev lite frusna och vi gick in för att äta lunch.
Barnen fick fisk, potatis och äggsås, de vuxna fick kycklinggryta och ris.
Skojade med mamma och frågade om det inte skulle bli efterrätt oxå..... Jo, men hon hade glömt ta fram den...
Så då blev det pepparkakscheesecake.
Dax för Nellan att sova så syrran och jag tog en promme till macken och köpte en varsin lott.
Hem igen, jag satt inne i lugn och ro och stickade medan de andra var ute.
När alla var inne och vaken igen blev det plundring och dans runt granen! Nelly sken som en sol!! Superskoj va det att dansa må ni tro!
Godispåse till barnen och även till mig och syrran!! Jihooo!;-)
Fika igen.... Den här gången va det kladdkaka och negerbollar...
Mätt som få kan jag avslöja att jag va....
Sen blev det ut en sväng igen för lite skridskoåkning.
Här blev jag lite småsur.... Hade tänkt ta mig en skotertur men då hade pappa redan kört in skotern i garaget och det blev för drygt att ta ut den igen tyckte jag..
Så då tänkte jag att jag kan åka lite skridskor istället, men då va ju de ute i förrådet. Ett par skridskor som legat ute i kylan ville jag inte sätta på fötterna så då gick jag och muttra lite över att jag inte hade nåt för mig...;-)
Så va de mat igen då.....
Tror allvarligt att mamma försöker mata ihjäl mig!
Nu fick barnen hamburgare och Nelly fisk..
Vi vuxna beställde mat på BK!
Riktig illamående tog jag mig från bordet och sen åkte vi hemåt Nellan och jag.
Nu börjar det kännas lite bättre i magen oxå!:-)

Kommentarer
Postat av: Katarina

låter som en kanon daq det där :) och såå mycket ni hann med på en dag!!! Både Lek och en massa mat och fika :)

2010-01-17 @ 09:31:15
Postat av: Linda

Jo vi hann med alldeles för mycket ätbart kan jag lova!

Men dagen va riktigt bra!

2010-01-17 @ 13:06:42
URL: http://yramamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0