Inlägget som försvann...

Gör ett nytt försök...

Åkte till jobbet och hann jobba till ca 11 då ringer Tomas och berättar att han åkt på magsjuka!
Tror att alla som läser min blogg vet va det innebär för mig??
Massa skräck!!!
Kvar på cafét ville de förstås inte ha mig när de fick höra detta.
Så jag åkte till ICA och handlade lite magsjukemat åt Tomas, köpte mig en liten lunch och var till arbetsförmedlingen en sväng.
Tänkte det va bra att Nelly hann sova innan jag hämtade henne.
Hem och rafsade ihop lite grejer och lämnade maten till T sen till dagis och så vidare till Hamrånge!
Tur man får rymma hem till mamma och pappa vid såna här tillfällen!:-)
Tack o lov verkar det som att Nelly och jag klarat oss från att bli smittad.
Nelly fcik dock feber igår som va borta i morse men kom sen tillbaka strax innan lunch igen....

På måndagen då vi kom till Hamrånge ville mamma åka till Ockelbo och kika på skor så vi skjutsade henne dit. Hon fick tag i ett par Ecco för 1000kr men som egentligen kostade 1400kr.
På kvällen fick jag skjutsa pappas bil till verkstad för lite reparation, hem fick jag provåka "nya" lastbilen! Synd jag inte fick provköra...;-)

Igår fick Nelly feber som jag skrev om.. Ingen temp och ingen alve med oss.... Brukar faktiskt ta med Alvedon ifall det skulle behövas, men just denna gång blev det bortglömt.:-(
Fick låna en örontemp av Karin och oj så bra den va!
Jag har ju vart helt emot såna men det blir nog ett inköp av en sån snart!
Fick ta mig en promme helt själv oxå! Gud så konstigt det kändes men skönt va det!

Idag åkte jag då tillbaka med tempen eftersom att Nellan va frisk och vi skulle åka hem.
När jag kom tillbaka kändes hon varm igen....
Hon sov även mycket under dagen.
När vi kom hem till Storvik kolla vi febern igen och med våran skumma temp tror jag att det motsvarade 39,5º igår låg hon på 39º.
Konstigt hon inte är hängigare än hon är faktiskt.
Hon har ätit rätt bra idag och försökt leka/röra sig lite men har fort blivit trött..
Mycket film har hon fått se de här dagarna.

När vi kom hem gjorde jag storsanering med sprit lite här och där, städade toaletten och böt sängkläder. Sen blev det matlagning och dammsugning.
Har även käkat vitpeppar ifall att....;-) 

(Vet i sjutton va som hände med storleken på texten.. Bara att ta det för va det är.....)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0