Dåligt samvete/ångest?

Jag har inte gett Nelly den "jul" som jag hade velat... Måste bättra mig till nästa år.
Tänk att vi inte ens har en gran inne! Andra året i rad som vi är utan.. Men skulle vi ha en gran skulle inte Nelly ha någon plats att leka på..

Som jag skrivit tidigare så skulle Nelly ge nappen till tomten och det var hon väl förberedd på!
När tomten kom var hon nyvaken. (Somnade i bilen på väg till mormor och morfar)
Jag påminnde henne om att hon skulle ge nappen till tomten och frågade om hon skulle göra det efter paketutlämningen. Men hon ryckte ur nappen ur munnen direkt och gav den till tomten!!
I gengäld fick hon ju en massa paket.

Inte ett ljud om nappen förrän vi satte oss i bilen och skulle åka hemåt...

Hon ville inte ha frukost, bara nappen! Det hörde vi nog 518 gånger innan vi var hemma..
Jag som hade planerat så bra tyckte jag. Var så säker på att hon skulle somna i bilen eftersom vi skulle åka hem så sent.
Hon höll sig vaken hela vägen hem... Pratade och bönade och bad om nappen..
Hon ville även ge tillbaka julklapparna till tomten och få nappen åter.
När vi kom hem la jag mig med Nelly och då frågade hon inte nå om nappen!?
Sent blev det innan hon somnade dock.. Beror ju oxå på att vi kom hem sent. Klockan var nog halv tolv innan hon slocknade.

Jag sov inte mycket i natt beroende på olika saker men Nelly sov iaf till 8.30 sen har det varit full fart på henne!
Vid läggning ikväll tänkte jag att det skulle kunna bli hemskt jobbigt men inte ett ljud om nappen!
Så otroligt duktigt gjort av min kära Nella!!
Hon har förstås fråga om nappen under dagen, men det har varit när hon gjort sig illa eller åkt bil.

Nu känner jag mig elak som "tagit av" henne nappen... Men jag vet ju innerst inne att det skulle blivit lika även om vi väntade. Istället får jag tänka på att hennes tänder mår bättre av att inte ha en napp i munnen.


Kommentarer
Postat av: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Åh, va jobbigt :( Jag längtar verkligen inte till det är dags för Leo att sluta med napp. Blir väl inte lättare av att ha en lilla syster med nappen kvar heller.

2010-12-25 @ 22:47:54
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com
Postat av: Tessa

Inte behöver du ha dåligt samvete över det här, har hon inte frågat efter den när hon ska sova är det nog ingen fara, brukar ju vara värsta tiden utan napp.

2010-12-25 @ 23:34:24
URL: http://terwa.blogg.se/
Postat av: Tina

Ja man känner sig lite elak när stunden kommer när de saknar nappen men den går ju över och egentligen gör man ju dem bara en björntjänst. :-)

Bara att hålla ut så är nog nappen snart glömd.

2010-12-26 @ 14:11:20
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0