Tillbaka till verkligheten igen

Har haft ett väldigt bra dygn i Hamrånge!
Lurade med mig kusin Tim till Hamrånge igår, vi pratade och hade trevligt med min mor och far.
Fikade och åt sedan grillat, gott!
Drog med Tim på en promenix till Engbloms livs för sedvanligt lottköp.;-)
Som vanligt var det dåligt med vinst.:-(
Strax efter 18 så vinkade jag hejdå till Nellan som skulle få vakt av mormor och morar medan jag var i väg på spelkväll!
Gick superbra och säga hej. Puss och kran och hejdå och lite vink i fönstret!
Spelkvällen var i Sätra och mycket trevlig! Upptäckte ett nytt roligt spel oxå. Ett spel som jag inte viljat spela förut.;-) Pictionary (stavning?)
Sent som attan blev det.... Fattar inte att jag höll mig vaken till 1.30 faktiskt!?
När jag kom tillbaka till Hamrånge luktade det brandrök som bara den. Försökte se på himlen va det kom ifrån men kunde inget se.. När jag gått och lagt mig i husvagnen lukta det även där inne.... Låg och funderade och tänkte om jag skulle tagit bilen och åkt och kikat på byn men orkade inte riktigt.
Sen sov jag rätt skapligt fram till 8.50 då Tomas ringde och berätta att han var på väg på en aktion i Uppsala. Kändes inte så viktigt att veta just då faktiskt.;-) Men jag fick ju sova längre än jag brukar iaf så jag är nöjd.
Sen blev det 2 små promenader för att bla. titta på hästar och Nelly var som vanligt helt begaistrad!
Nelly hjälpte även morfar att plocka pinnar som skulle till kasen men åka traktor det ville hon inte göra.;-) Lite rädd för lastmaskinen verkar det som.
Lekte massor i lekstugan och tittade även in i hennes blivande lekstuga. Den kommer nog bli jättefin när den är målad!
Åkte hem gjorde vi på eftermiddagen för att inte Nelly skulle somna. Handlade lite efter vägen och åt sen stuvade makaroner med KÖPTA köttbullar. Gick ju de å men godare med hemmagjorda!
Efter maten fick jag med familjen ut på lite krattning/städning av gård. Nelly lekte mest i sandlådan och Tomas vet ja inte riktigt va han gjorde.;-) Han fick iaf lite främmande som "störde" en stund. Men jag känner mig nöjd, fick bort julgranen och körde bort 3 kärror med "kratt". Får väl göra lite varje dag så ska det väl bli klart innan gräset ska klippas förhoppningsvis!;-)
Nu sover Nelly och Tomas är hos kossorna. Mamman unnar sig lite data-tid!:-)

Kommentarer
Postat av: malin

ja, det var en mycket trevlig spelkväll och det var kul att du stannade så länge! Ja, du stavade rätt på Pictionary.

2010-04-25 @ 00:58:31
Postat av: Linda

Glad att du övertalade mig! Jag va faktiskt inte dödstrött igår.;-)

2010-04-25 @ 09:02:25
URL: http://yramamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0