Järvzoo

I lördags va vi till Järvzoo och jag har fortfarande inte lyckts lägga in nnå bilder...
Men nu så kommer de!
Svårt att få nå bra bilder dock.. Djuren ville inte stå så stilla och fast jag zoomade så blev det små varleser på bilderna.;-)

I bilen på väg till Järvsö.



Här är en lodjurshona. Mycket tam! Hon åt fläskfilé ur handen på djurskötaren. Hon va född i parken så hon var väl van vid folk kan jag tro. Hannen såg vi på långt håll men han var mycket fin! Han däremot var född i det fria och lite skygg.



Järvarna tyckte jag va lite faschinerande!  Jag trodde att de skulle va bra mycket större men de va rätt små och väldigt coola!



Tre söta älgar var det i en hage. De stod och åt mat och verkade inte speciellt berörda av att var några meter ifrån dem.



Jag knäppte även kort på vargarna men de lyckades gömma sig bakom buskar och stenar...
Björnarna hade jag sett fram mot att se men de rackarna låg ju fortarande och gottade sig i idet...;-)


Kommentarer
Postat av: Malin

Gud vad roligt med djurpark!! Jag vill också!

2010-04-19 @ 11:04:56
Postat av: Linda

Ja det var en mysig liten upplevelse! Ta med dig familjen på en tur!?

2010-04-19 @ 21:59:43
URL: http://yramamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0