1177 och Familjeläkarjouren

Nelly har som jag tidigare skrivit kissat för lite enligt mig.
Idag tyckte jag dock att det gått för långt!
När hon inte kissat på 24 timmar ringde jag 1177... Där blev jag inte nå vidare bemött...
Den jag fick prata med tyckte väl att det bara va och ge henne nåt att dricka. Jag undrade om hon hade nå tips på hur jag ska få i henne vätska. Till svar får jag att det är ju du som bestämmer! Men hallå är det bara jag som tycker att det är svårt att bestämma om en 2-åring ska äta eller dricka? Spelar väl ingen roll hur mycket jag bestämmer det, Nelly sväljer väl ändå inte om hon bestämt sig för att inte göra det!?
Hur det än var så fick vi en tid på familjeläkarjouren. Fattar bara inte va vi skulle dit och göra? De tyckte att Nelly skulle kissa i en potta för att lämna urinprov.... Ursäkta, vårt problem är liksom att hon INTE kissar! Och dessutom brukar hon göra det i blöjan och det tyckte visst sköterskan va konstigt verka det som.... Läkaren pratade inte samma språk som mig men som jag förstod det så tyckte han att jag skulle ringa familjeläkaren och be om hjälp.
Jag som passade på att ringa idag när det va söndag för att jag tycker att vi inte får någon hjälp på HC.... Suck.... Sluta vara hönsmamma nu Linda!!!:-(

Men jag undrar fortfarande... Är det normalt att inte kissa på 26 timmar även om man dricker för lite????????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0