Nellys gulliga lilla huvud

Nellys huvud har fått utstå mycket men igår va värst....
Hoppas att det inte ska behöva bli värre än det!
Jag höll på att greja efterrätten när Nelly satt och åt mellis vid bordet. Jag tittar bort nån sekund och då sitter den lilla jäntan på bordet och ser överlycklig ut för att hon fått tag i pappas lakrits!
En stund senare när jag geggade med kyklingfilé så har hon fått syn på att det står bär på spisen och klättrar upp på handtagen på spisen och det ända jag hinner se är att hon tagit sig upp och sen smäller det i hennes lilla huvud.....:-(
Hon ramlade på sin tripp trapp men vet inte om det varit bättre i klinkergolvet heller...
Hon får en jättestor blå bula...
Jag ringer 1177 och där är det ju kö....
De ringer upp och tycker att vi ska åka till familjeläkarjouren.
Vi får tid klockan 17 så vi har då 18 minuter på oss.
Bilfärden gick lite fortare än kvickt....
Men vi kom nog fram kanske 2 minuter över bara.
Fick träffa en jättegullig tjej där som sa att Nelly såg oförskämt pigg ut!
Var nog ingen fara men att vi skulle ha henne under uppsikt och att hon skulle va vaken tills vi gick och la oss om det gick.
Hon tyckte även att vi kunde väcka Nelly på natten nån gång men det gjorde vi inte.
Nu har bulen gått ned lite och den är mer röd.
Hoppas att Nelly lärt sig nått av detta men tyvärr verkar det inte riktigt så bra.
Uscha vad ett barn kan skrämma sin mor!!
Tack o lov sluta det ju bra denna gång!

Kommentarer
Postat av: Emmy

åhh stackars Nelly..å stackars mamma!Fy va orolig man kan bli för sina barn...vad skönt att allt gick bra :)

2009-11-01 @ 21:10:37
Postat av: tessa

Skönt att det verkat gått bra trots allt.

2009-11-01 @ 21:18:32
Postat av: Linda

Ja hualigen va otäckt.... Men det lär väl ska hända igen förstår jag...:-(

2009-11-01 @ 22:57:14
URL: http://yramamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0