Blev en jävla fart på mig!

När jag lämnat Nelly på dagis i morse funderade jag på vad jag skulle göra.
Antingen skulle jag städa eller åka och lämna mitt CV till lite olika arbetsplatser...
Men så började jag chatta med Malin och skrev till henne att jag skulle behöva ett städschema!
Hon letade på det snabbt här på internet och så gjorde vi en tävling av det hela!
Kul blev det och snabbt gick det!!
Malin vann första deltävlingen som var köket men jag vann både sov och badrum!!
(Nu är det ju så att Malin har 2 av varje av de sistnämnda.. Hrmm......)
När vi kommit så långt blev Malin avbruten, men jag städade vidare med en väldig fart så jag var klar innan jag hämtade Nelly. Trots att jag oxå lunchade på Granliden med syrran och hennes sambo!

Fika hos syster på em, för där var det nybakt!;-)
Sen följde vi med Tomas till Gävle för han skulle köpa ett elverk..
Nelly och jag gick på nyöppnade City gross och trängdes medan Tomas och Patrik P var på Biltema och Jula.
Nelly har alltid varit så snäll när hon varit med och handlat men idag var det katastrof.....
Hon bara ställde sig upp i vagnen hela tiden så jag fick sätta ner henne i "korgen" och där trivdes hon ypperligt!
Men det var inte så praktiskt för mig när hon började kliva runt på limpor och gud vet allt...
Slutade med att jag fick bära henne och det var då inte lätt de heller... Vill ju gå själv nu när hon har lärt sig!

Kom hem alldeles för sent för Nellans skull óch när vi skulle lasta ur vid ladugårn såg vi att det kommit en kalv igen!!
Så gullig, men då tog det ju ännu längre tid innan vi var hemma!

Kommentarer
Postat av: AnnaMJ

Städschema? Lät ju intressant det där. :-) Jag som ska städa idag, kanske jag ska leta reda på ett jag me. ;-)

2009-05-20 @ 08:02:45
Postat av: Linda

Det vi körde efter var på Grummes hemsa!

2009-05-20 @ 12:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0