Lunch

Bjöd hit syrran på lunch idag och lyckades lura henne kvar att baka!;-)
Maten som bjöds va som jansson fast med julskinka i och sen bananpajsrester.
Vi skulle göra mazarinrutor och nåt matbröd.
Syrran malde mandel medan jag la Nellan....
När jag ska sätta fart märker jag att jag har 2 ägg... Det behövdes 4.... Åkte till närmsta granne och fick låna 2 ägg!
Kommer hem och syrran säger att det är slut på socker..... Hm, rota lite så fann jag en knapp deciliter fick fylla upp med råsocker.
Sen skulle ju bakpapperet sockras men det gick bra ändå!
Bakpulvret räckte precis iaf.
Men har nu konstaterat att det är dags att handla! Herregud de där är väl sånt man ALLTID har hemma!?
Gick bättre med tekakorna må jag säga! Jag har inte smakat men det har Nellan och åt en hel så de måste blivit goda!:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0